VOOR PROFESSIONALS

Ondersteuning bieden gebeurt op verschillende manieren door diverse professionals. Iedere expertise levert een stukje van de oplossing. Samenwerking, op basis van vertrouwen en doordachte methodes en de hulpvraag van de cliënt, zorgt voor een passend eindresultaat. 

Samenwerking

De ambulante hulpverlening draagt in veel trajecten bij aan het oplossen van de totale puzzel. Voor WMO/ Jeugdconsulenten, psychologen, maatschappelijk werkers, thuisbegeleiders, coaches en andere professionals kan het een passend puzzelstuk zijn in de ondersteuning. Het is mogelijk om mee te gaan met gesprekken/ afspraken bij andere professionals. De afspraken of opdrachten die daar gegeven worden, kunnen vertaald worden naar praktische opdrachten en tijdens het traject in eigen omgeving uitgevoerd gaan worden. 

Vertalende adviezen

Deze praktische vertaalslag zorgt voor meer resultaten en betere afstemming tussen de hulpverleners. Er wordt een juiste afstemming gemaakt op de hulpvraag en het traject dat (al) is ingezet. Niet het wiel opnieuw uitvinden of met een andere puzzel aan de slag gaan, maar aanvullen waar het nodig is. Passend bij andere hulpverleningstrajecten. 

Welke hulp leveren wij niet

CBK bied geen dagbehandeling, opname of 24-uurs-zorg. Buiten kantoortijden dienen cliënten in nood zelf contact op te kunnen nemen met 112 of de huisartsenpost. Verwijzingen naar één van de 28 crisisdiensten in Nederland verlopen via de huisarts of diens vervanger.

Indicatie

Alle zorg en ondersteuning die geboden wordt dient te passen binnen de indicatie. Er worden geen onbetaalde of niet kostendekkende diensten buiten de indicatie geleverd maar kijken wel mee naar mogelijkheden hoe het wel kan, bijvoorbeeld door inzet vrijwilligers en eigen netwerk.